Golfkar laad niet
Golfkar accu’s worden niet opgeladen? We gaan op zoek naar de oorzaak.
Hier gaan we op zoek waarom u golfkar niet meer wil opladen, in dit voorbeeld nemen we een clubcar DS
Draag een veiligheids bril geen ringen of horloge als u de golfkar doormeet om kortsluiting te voorkomen
Net spanning
één van de eerste dingen om te kijken waarom de golfkar niet wil laden , is te kijken of er wel 220volt op wandcontactdoos staat. Eenvoudig te controleren met en multimeter of even en boormachine of iets anders wat 220volt gebruikt.

Accu pakket voltage
Er is dus 220 volt we zoeken verder, nu is het tijd om het voltage te meten van het accu pakket. Plaats de meetpennen zoals op de foto is aangegeven voorbeeld is van een clubcar maar geld voor ieder ander merk. voor en 48 volt systeem is minimaat 32 volt nodig om de lader aan te laten slaan. en voor en 36 volt systeem 24 Volt.
Spanning te laag
breng met en externe acculader de accu’s per stuk op ongeveer 6 of 8 volt. Denk aan uw veiligheid
Spanning is goed
Controleer alle accukabels op corrosie en dat ze goed contact maken met de accu’s, ook de dunne rode laadkabel die van de laadstekker komt. De meeste problemen met het opladen komt van de accu kabels. En de dunne laadkabel. Als de kabels en spanning goed is zoeken we verder naar het probleem.

Laadstekker zekering controleren
Onder de zitting en achterop de laadstekker zit een grijze draad met een gele zekering houder, trek die uit elkaar en controleer de glas zekering. Als die doorgebrand is vervangen het is een 3/8 amp zekering ongerveer 10 amp. Weer in elkaar drukken en de laadstekker insteken en kijken of de lader nu wel aan springt.
Acculader springt niet aan
Gele stekker weer uit elkaar halen en de zekering aan de laadstekker kant laten zitten, Nu een doorverbindkabel met krokodillenbekjes aan de B- en aan de zekering klemmen (zie tekening). Steek de laadstekker in het voertuig en kijk of de lader aanslaat, gaat de acculader laden dan is de OBC defect en moet worden vervangen. Springt de lader niet aan controleer dan het korte stukje grijze draad van de laadstekker tot de zekering houder daar wil soms achter de laadstekker nog wel eens en breuk zitten. Is dit goed dan zit het probleem in de lader. klik hier om de acculader te controleren.
Acculader springt aan maar AMP meter slaat niet uit
Als de lader aanslaat maar de ampère meter slaat niet uit, pak weer de doorverbindkabel sluit het aan op de B- en op de zekering die boven op de laadstekker zit. (zie tekening) Steek de laadstekker in het voertuig, als de lader nu aanspringt en de ampère meter slaat uit is de OBC defect en moet worden vervangen. laat de doorverbindkabel niet zitten de acculader zal niet ophouden met laden met alle gevolgen van dien.